• Keuken besteld en betaald op 12/5/2019. Tot 7x toe zouden ze leveren, nooit gebeurd. Het is nu 28/10. Heb mijn geld teruggevraagd. Niet gebeurd. Gisteren klacht bij de politie neergelegd.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar, manipulatief. Leveren niet en weigeren geld terug te betalen.

    Door Lena De Troc op 28 oktober 2019 Reageer

  • Wat ik erg verveld vind is als je bij hun heb gekeken op de site .
    word je meteen elke dag gebeld.
    Wat ik erg storend vind, ik kijk vrijblijvend om ideeen op te doen.
    Dan bellen ze je meteen de volgende dag. Ik zei ik kijk gewoon even rond snap niet dat u mij belt. Waar ik niet on vroeg.
    En dan word je daarna nog een paar keer gebeld door andere medewerkers van sanidirect. Erg dwingend daarom zal ik zeker niets meer kopen. Bij deze zaak.

    Sterke punten
    site mooi

    Zwakke punten
    stolken. je lastig vallen omdat je op hun site heb gekeken en door cookies je kunnen achter halen erg dwingend

    Door Edwin Hulst op 24 oktober 2019 Reageer

  • Stay away from this company! What an appalling quality of work of their advisors: namely, Nabahat, who ignored our request to equip our new kitchen with the same appliances as in the previous project. And of course they delivered wrong 2 appliances.
    Apart from that, they handled this situation in a totally non-customer-oriented way. They insisted that we should have checked model numbers of the appliances before signing the offer. When paying 30K EUR for a kitchen, in their opinion, customers are expected to go online and verify model numbers themselves!
    A rip-off solution was offered (replacement of 1 of the wrong appliances at a basically wholesale price of the new one).
    There are many other companies specialising on expensive kitchen projects. Choose any but this! They do not acknowledge their mistakes, deliver awful customer service and treat their returning clients (that was our 3rd kitchen with them) badly.

    Door Ralph Montij op 24 september 2019 Reageer

  • Nadat Grando de badkamer had aangelegd traden al snel lekkages op in slaap en woonkamer. Na bijna vier jaar is Grando er niet in geslaagd om de lekkages op te lossen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen praktische kennis

    Door K. Vermeulen op 17 september 2019 Reageer

  • Wij hebben een keuken besteld, en daarna is geen afspraak nagekomen. Eerst werd de keuken 4 weken later geinstalleerd dan was afgesproken, en daarna moesten we niet 2 maar 6 weken wachten op het blad. Kortom zeer slecht, wij raden iedereen aan om hier geen keuken te kopen tenzij je graag voorgelogen wordt

    Door E Martens op 3 september 2019 Reageer

  • wij hebben een woonvloer, keuken en schuifpui door yro laten monteren, en zeer tevreden,

    Sterke punten
    flexibel , goede prijs, monteur die in dienst zijn bij het bedrijf,
    en alles kunnen monteren e.d.

    Zwakke punten
    ik heb dit niet kunnen vinden,

    Door de korte op 7 augustus 2019 Reageer

  • Barsten en scheuren in het werkblad zijn ontstaan door montagefouten, waarvan ik een rapport heb van een externe partij. Eerste melding hierover 4 jaar geleden gemaakt, inmiddels nadat er nog meer fouten zijn gemaakt door Reddy Keukens Helmond, is het nog steeds NIET opgelost. Schandalige nazorg service!

    Sterke punten
    Bij verkoop lijkt alles te kunnen en wordt er heel vriendelijk gedaan

    Zwakke punten
    Waardeloze nazorg, inmiddels 4 jaar later is het nog steeds niet opgelost!

    Door Ramon op 21 juli 2019 Reageer

  • Barsten en scheuren in het werkblad zijn ontstaan door montagefouten, waarvan ik een rapport heb van een externe partij. Eerste melding hierover 4 jaar geleden gemaakt, inmiddels nadat er nog meer fouten zijn gemaakt door Reddy Keukens Helmond, is het nog steeds NIET opgelost. Schandalige nazorg service!

    Sterke punten
    Bij verkoop lijkt alles te kunnen en wordt er heel vriendelijk gedaan

    Zwakke punten
    Waardeloze nazorg, moet zelf iedere keer vragen hoe het staat met mijn klacht, inmiddels 4 jaar later is het nog steeds niet opgelost!

    Door Ramon op 21 juli 2019 Reageer

  • December 2013 heb ik mijn keuken uitgezocht bij Reddy Keukens in Helmond. Zoals je mag verwachten voelde ik mij serieus genomen bij de aanschaf van mijn keuken van een kleine €20.000 februari 2014 is de keuken geleverd en geïnstalleerd. Een paar maanden later bleek dat ik schimmelvorming had bij de aansluiting van de vaatwasserkraan. Niet goed aangedraaid, alsnog gedaan en na het drogen van de vochtplek is na 2 maanden ongeveer de muur opnieuw gestuct, prima opgelost dus. Anderhalf jaar na ingebruikname van de keuken heb ik een barst geconstateerd in het keramische aanrechtblad. Reddy stuurt de leverancier van het blad om te beoordelen wat er aan de hand is. 6 maanden later nog steeds niks gehoord over de afhandeling van deze klacht. Toch maar eens zelf gebeld met leverancier van het blad. Die gaf aan richting Reddy Helmond te hebben terug gekoppeld. Ik had nooit meer wat van Reddy vernomen. Conclusie, het was mijn eigen fout dat het blad was gebarsten, ik zou er op gestaan of gezeten hebben, anders had het blad niet kunnen barsten. Bewijs dan maar eens dat je dat niet hebt gedaan. Omdat het een barst betreft die niet heel zichtbaar is, heb ik het erbij laten zitten. Januari 2017, inmiddels twee en half jaar gelden, er zijn scheuren/barsten ontstaan in mijn kookeiland tussen de uitsparingen in het blad waar mijn Pittcoocking unit in is gemonteerd. De leverancier van Pittcooking komt langs en schrijft een rapport dat er verschillende montagefouten zijn gemaakt. Er gebeurt vervolgens lange tijd niks. Als ik niet zelf met Reddy bel of mail, hoor ik niks meer. De fabrikant van het blad (Dekker) komt ook weer kijken. Dekker zegt weer dat het niet hun fout is en een Reddy medewerker die mee is, zegt ook dat het niet hun fout is. Uiteindelijk is het blad toch vervangen, maar bij verwijdering van het kapotte blad is een keramische zijwand, waar het blad op leunt flink beschadigd. Tevens blijkt het nieuw blad een halve centimeter dunner waardoor nu een gapend gat zit tussen het blad en de smetplint. Reddy zegt dat er een nieuwe zijwand komt, omdat deze zo beschadigd is. Ik dring erop aan dat ook wat aan het gapende gat moet worden gedaan. Wederom hoor ik maanden niks en moet ik zelf weer contact opnemen. 'Oh', wordt er gezegd, 'is het nog niet opgelost?" Nee, en wat blijkt, de zijwand is nog niet eens besteld. Weer maanden later komt Reddy met de fabrikant van het blad Dekker met een nieuwe zijwand. Wat blijkt, ook dit is een halve cm dunner waardoor ik nu naast een gapend gat met de smetplint ook nog een oversteek van het blad heb. Het moet worden opgelost zeg ik en dat vinden beide heren ook. Echter vinden ze beide niet dat ze iets verkeerd hebben gedaan. Inmiddels is dat nog steeds niet gebeurd, Reddy schermt iedere keer dat Dekker over de brug moet komen, maar ik heb natuurlijk de keuken bij Reddy gekocht en ik heb niks met hun leverancier te maken. Inmiddels is het nog steeds niet opgelost en ligt het aanrechtblad van het keukeneiland al anderhalf jaar los op de zijwand die ook los staat en moet ik mijn kookeiland regelmatig recht duwen om te voorkomen dat het geheel in elkaar dondert. Van Reddy hoor ik nog steeds niks en ik heb dan na bijna 4 jaar aan klachten die niet zijn opgelost, over een keuken die 5 en half jaar oud is, mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Ben er nu helemaal klaar mee, schandalig nazorg van Reddy Helmond. Ik zal dan ook niemand aanraden om hier zijn/haar keuken aan te schaffen.

    Sterke punten
    Bij verkoop lijkt alles te kunnen en wordt er heel vriendelijk gedaan

    Zwakke punten
    Waardeloze nazorg, moet zelf iedere keer vragen hoe het staat met mijn klacht, inmiddels 4 jaar later is het nog steeds niet opgelost!

    Door Ramon op 21 juli 2019 Reageer

  • Op 24 november 2018 een keuken besteld. Kosten ruim € 15.000. Keuken werd op 18 februari 2019 geplaatst. De uiteindelijke oplevering was op 3 juli 2019. Er waren diverse gebreken: beschadigde kast, verkeerde kleur greeplijsten, verkeerde kleur ladefront, verkeerde kleur plinten, ontbrekend bevestigingsmateriaal, ontbrekend rooster in een plint en nog afstelwerkzaamheden etc. Door onzorgvuldigheid aan de kant van BenK zijn tot drie keer toe de verkeerde producten bij ons afgeleverd. Er wordt kennelijk niet in het magazijn gecheckt of de juiste spullen worden doorgestuurd. De levering van de keuken duurde 10 weken, maar het herstelwerk duurde ruim 20 weken. Hierbij moesten we er zelf continu achteraan gaan. Het heeft ons onnodig extra velofdagen gekost en we kijken nog steeds tegen een beschadigde kast aan. Op mijn klacht werd in eerste instantie niet gereageerd. Pas na een berichtje op FB kreeg ik bericht terug. Als ‘compensatie’ heb ik een dinerbon ontvangen van wel €50. Een bon van €50 om uit eten te gaan met mijn gezin; ik vrees dat we dit niet gaan redden zonder nog meer aanvullende kosten te moeten maken, zeker gelet de deelnemende restaurants. Lang verhaal kort: BenK is alleen aan te raden als alles in een keer goed gaat. Naservice en communicatie zijn belabberd.

    Sterke punten
    Prijs voor apparatuur

    Zwakke punten
    Slechte aftersale service en communicatie

    Door Mirjam op 20 juli 2019 Reageer

  • Bij oriëntatie voor een keuken hebben we besloten om de keuken meteen te kopen en niet naar een andere leverancier te gaan, zoals we onszelf hadden voorgenomen! Het gesprek was naar volle tevredenheid, alsmede het aanbod.

    Het plaatsen van onze gloednieuwe keuken vond plaats op een donderdag. Op zaterdag de oven in gebruik genomen, deze maakte rare geluiden. Het weekend erop wilden we wederom de oven gebruiken maar deze gaf de geest. Dit leek me nog geen probleem, het geleverde product werkt niet naar behoren en zal wel vervangen worden, hij is tenslotte gloednieuw!

    De oplossing van de keukenkampioen is om een monteur te sturen??? Ik koop dus een nieuw apparaat dat nog niet is gebruikt en dat moet dus voor ingebruikname gerepareerd worden?? Ik vind dit een uitermate slechte beslissing van de keukenkampioen die pretenderen 100% service te geven. Garantie tot aan de deur lijkt me. Er mag redelijkerwijs vanuit gegaan worden dat dit apparaat al mankementen had bij aflevering. Een monteur stuur je als het apparaat reeds enige tijd in gebruik is, niet bij een aankoop!

    We hebben een klacht ingediend bij de klantenservice, op een antwoord wachten we nog steeds. Alle fatsoensnormen gooien ze dus ook overboord!

    Wel kregen we antwoord op een review. De keukenkampioen had al meerder malen contact met ons gehad...NOT... het contact dat we hebben gehad waren onze eigen telefoontjes naar de klantenservice waarin we verzochten om de oven te vervangen. Tevens via het review kregen we te horen dat de keukenkampioen bij het standpunt blijft: Dus; koop bij ons maar een nieuwe oven die niet werkt, dan laten we hem even maken. We gaan de oven niet vervangen voor een nieuwe. Klaar is Kees. Hier moeten wij dus blij mee zijn.

    Een service van niks!!!!


    Sterke punten
    De verkoper in Rotterdam was een aardige jonge man. Het gesprek daar hebben we als prettig ervaren.

    De monteur was een ZZP-er, niet in dienst van keukenkampioen, heeft keurig werk geleverd.

    Zwakke punten
    garantie tot de deur!!! slechte service, whirlpool kan dus zijn defecte materiaal via de keukenkampioen alsnog kwijt! ze vergeten te melden in het verkoopgesprek dat er meteen een monteur meekomt om je defect aangekochte spullen te repareren!!!

    Door Carola op 8 juli 2019 Reageer

  • Het ontwerp van de keuken is goed. Ik had zelf wat kleine dingetjes anders gedaan, maar 99% van de wensen is gerealiseerd.

    Maar de montage en schadeafhandeling is DRAMATISCH. Bij montage veel schade aan muren, waarbij een lullig bod gedaan om de schade mee te herstellen (afkopen is sneller dan zelf een vakman sturen), waarop we zelf een tegenbod gedaan hebben dat wel geaccepteerd werd (werkelijke kosten obv offertes).

    De montage van de keuken is ook dramatisch. Verkeerde oven geleverd, krommen deuren op de koel-vriescombinatie, plinten die verkeerd gezaagd en gemonteerd zijn, klemmende lades, slecht kitwerk... Schouwtje bouwen rond de afzuigkap kunnen ze al helemaal niet, terwijl het een bijna kant-en-klaar pakket is! Muur vol gaten en alles zelf opnieuw mogen doen.
    Er zijn inmiddels 2 monteurs van keukenconcurrent geweest voor het nodige herstelwerk. We zijn 4 maanden verder. De Bouwvak komt er aan. Ik ben benieuwd of het lukt om voor de Bouwvak alles opgelost te hebben.

    Sterke punten
    Ontwerp van de keuken is goed

    Zwakke punten
    De "goede" monteurs kunnen nog niets,
    Flink gezeik over schade,
    Aftersales duurt heel erg lang

    Door JS op 24 juni 2019 Reageer

  • ASWA Dordrecht. Schitterende materialen en keuzes in afwerking. Prima uitleg verschillende apparatuur. Een ontwerp gemaakt door Maarten Bakker waar je zelf nooit op gekomen zou zijn. Alle info en tekeningen vrijblijvend per mail verzonden. We zijn totaal drie keer teruggekomen na maken afspraak om weloverwogen tot een goede keuze te komen. Geen moment pressie ervaren een handtekening te moeten zetten. Wel betrokken verkoper die bijna overal op wist te antwoorden en daar waar hij het niet wist op zoek ging naar oplossingen en antwoorden. Vandaag de handtekening gezet onder een uitgebreide, gespecificeerde offerte. Nu wachten op de levering en montage. We hebben er zin in.

    Sterke punten
    Maarten Bakker heeft uitgebreid de tijd genomen voor ons een droomkeuken samen te stellen.
    Tekening, prijzen, specificatie per mail geheel vrijblijvend toegezonden gekregen.
    Niks geen kleine letters en enorme kortingen en ongeloofwaardige aanbiedingen.

    Zwakke punten
    Na sluiten koop geen kleurstaaltjes meegekregen. Wel mogelijkheid twee dagen staaltjes te komen lenen.

    Door Lindhout op 17 mei 2019 Reageer

  • Schitterende materialen en keuzes in afwerking. Prima uitleg verscillende apparatuur. Een ontwerp gemaakt door Maarten Bakker waar je zelf nooit op gekomen zou zijn. We zijn totaal drie keer teruggekomen na maken afspraak om weloverwogen tot een goede keuze te komen. Geen moment pressie ervaren een handtekening te moeten zetten. Wel betrokken verkoper die bijna overal op wist te antwoorden en daar waar hij het niet wist op zoek ging naar oplossingen en antwoorden. Vandaag de handtekening gezet onder een uitgebreide, gespecificeerde offerte. Nu wachten op de levering en montage. We hebben er zin in.

    Sterke punten
    Maarten Bakker heeft uitgebreid de tijd genomen voor ons een droomkeuken samen te stellen.
    Tekening, prijzen, specificatie per mail geheel vrijblijvend toegezonden gekregen.
    Niks geen kleine letters en enorme kortingen en ongeloofwaardige aanbiedingen.

    Zwakke punten
    Na sluiten koop geen kleurstaaltjes meegekregen. Wel mogelijkheid twee dagen staaltjes te komen lenen.

    Door Lindhout op 17 mei 2019 Reageer

  • Slechtste aankoop ever. An sich was/is de keuken prima, en ook de monteur was een heel aardige, kundige man. Maar daarmee is al het positieve ook gezegd.
    Keukenkampioen heeft een inmeetfout gemaakt, waardoor ik 500 euro extra aan de aannemer kon betalen om de keuken toch passend te maken. Ook kostte me dit een extra vrije dag. Men gaf bij Keukenkampioen hun fout wel toe, maar weigert de extra kosten te dekken. Vervolgens blijkt er een kras op de keuken, en is er een deel van de afzuigkap niet compleet. Ik zou dan gebeld worden om dit te herstellen (wat me uiteraard weer een vrije ochtend kost), maar tot nu toe niks van ze gehoord. Kortom, aller slechtste ervaring ever, nog nooit zulke slechte service meegemaakt.

    Sterke punten
    Aardige en kundige monteur, al was die volgensmij geeneens in dienst bij KK

    Zwakke punten
    Alles. Komen afspraken niet na, leveren spullen met krassen/incompleet af, maken fouten maar weigeren verantwoordelijkheid voor de gevolgen (kosten) hiervan te nemen.

    Door Wendela op 29 maart 2019 Reageer

  • Bijna 6 jaar geleden keuken bij hen gekocht. Als leek ga je af op advies en goed advies geeft je inzicht in zaken waar je zelf niet aan denkt. Maar later kom je achter dingen die een goeie adviseur had moeten vertellen. Formuis is met zijkant tegen muur geplaats, met wokbrander linksonder. Een beetje wok past dus niet en met grwone pannen zit je ook tegen die muur te spetteren. Aanrecht loopt met haakse bocht door tegen andere muur. Door de hoek en gewone kastjes onder het blad missen we een groot deel als kastruimte. Adviseur had ons kunnen wijzen op speciale kasten of andere oplossingen die gebruik maken van deze loze ruimte. Vastwasser heeft sinds plaatsing al iets voorover geheld. Paneel steekt boven dus iets uit van kastdeur erlangs. Klopt dat we dit direct hadden moeten aangeven. Maar je ziet het als klein detail en gaat je er later toch meer aan ergeren. Zelf hrb ik getracht het te herstellen maar het blijkt dat de stelsteun aan achterkant niet goed werkt of dolgedraaid is. Afzuigkap maakt gewoon veel geluid twijfel of hij wel goed genoeg afzuigt. Ook gaan ongeveer elke 3 maanden wel 1 van de twee lampen stuk.

    Kortom matige kwaliteit en zorg van Tinnemans tterwijl we er eigenlijk heengingen voor kwaliteit.

    Sterke punten
    Goede kwaliteit keukens

    Zwakke punten
    - redelijk prijzig
    - advies blijkt in ieder geval bij ons zeer onvoldoende. Wij kregen met praktische verrassingen te maken.
    - zodra verkoop rond is en gels binnen, lijkt de service ook afgelopen te zijn.

    Door Derickx op 24 maart 2019 Reageer

  • Tijdens ons bezoek aan de showroom werd ons een geschatte prijs van de keuken genoemd. Naar aanleiding hiervan maakten we een vervolgafspraak. Toen bleek de keuken 10.000 euro duurder dan geschat. De verkoper gaf, toen wij onze verbazing uitspraken, aan dat zijn geschatte prijs gelijk was aan het budget dat wij zouden hebben genoemd voor de keuken. Toen we vertelden nooit een budget te hebben genoemd, bleef hij in eerste instantie dit wel als argument aandragen. Later gaf hij aan in zijn optelsom, die hij had gemaakt voor de geschatte prijs, een fout te hebben gemaakt. Er zou ‘een komma’ verkeerd hebben gestaan in het document dat hij gebruikte voor zijn schatting. Daardoor viel de werkelijke prijs ineens 10.000 euro duurder uit, terwijl (als zijn verhaal al zou kloppen) dit 13.000 euro had moeten zijn.

    Er kwamen geen excuses. Wij waren ons vertrouwen kwijt en hebben besloten elders verder te zoeken naar een keuken.

    Door Jansen op 28 februari 2019 Reageer

  • ik heb een nieuwe badkamer en toilet gekocht inclusief slopen van de oude ruimtes en het installeren van de nieuwe tegels toilet en bad meubel

    Sterke punten
    klant vriendelijk super bekwame monteurs met kennis van zaken en het geven van tips en meedenken in oplossingen

    Zwakke punten
    heb ik niet kunnen vinden

    Door ab stoker op 8 februari 2019 Reageer

  • Helaas, het kon zo mooi zijn.
    Keuken bij huizenga gekocht, in eerste instantie wat opstart problemen met levering. Deze zijn na 6 weken langer wachten op mijn keuken opgelost. Vervolgens schade aan keuken binnen garantie termijn. Dit werd eerst niet serieus genomen, na heftig mail en bel verkeer belt de eigenaar mij op. Het word opgelost en hij bracht een flesje wijn als excuses. Excuses aanvaard. Vervolgens weer binnen garantie termijn een kastje dat aanloopt. Na telefonisch contact 2 weken stil. Weer gebeld, antwoord ik zal de monteur nog een keer op de hoogte stellen om contact op te nemen. Weer een week later met radiostilte.

    Nu maar weer de eigenaar een mailtje gestuurd dat het alweer 3 weken duurt en er nog steeds geen initiatief is vanuit huizenga keukens

    Ik hoop dat hij er wat aan gaat doen want het personeel neem ik daar niet meer serieus en helaas zij hun klanten niet

    Zwakke punten
    Geen aftersales.
    Geen oprechte interesse in de klant
    Zodra keuken verkocht is, word de klant opzettelijk genegeerd in de hoop dat deze zijn problemen met de keuken anders oplost

    Door Dennis op 23 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Een mooie nieuwe keuken, resultaat zoals verwacht en afgesproken. De hobbels in het proces samen goed opgelost. Keukenmonteur die meedenkt en goed overlegt.

    Sterke punten
    Heldere afspraken. Goede en snelle communicatie. Vakbekwame monteur, prima overleg, snel, nauwkeurig, gericht op onze wensen.

    Zwakke punten
    Geen

    Door Fam. Withaar op 8 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Keurig geholpen bij onze nieuwe keuken,meerdere malen geweestom het eea aan te passen, ze bleven vriendelijk. Na de definitieve beslissing keuken besteld en 2 maand later werd hij keurig geplaatst! Super bedankt

    Sterke punten
    Geduldigen blijven vriendelijk

    Door Mevrouw Klom op 8 september 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • De bouw duurde veel langer dan gepland waardoor we een paar keer moesten schuiven qua planning leggen vloer en plaatsen keuken. YRO was daarin heel flexibel en heeft flink gepuzzeld om ons te helpen. De vloer is prachtig en heel netjes gelegd en ook de keuken is heel mooi en netjes geplaatst. Wij zijn prima geadviseerd en goed te woord gestaan.

    Sterke punten
    Flexibel

    Door H. Mulders op 11 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Mooie keuken. Badkamer. En toilet. Diverse verbouw werkzaamheden. Goed advies goed team monteurs. Niets is teveel. Top zaak

    Door A bos op 8 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • In eerste instantie werden we goed geholpen door Rachid Haddouch. We hebben er dan ook een mooie keuken aan over gehouden met goed apparatuur. Maar de service was meerdere malen ondermaats:

    1) bij opvragen van technische tekening voor onze aannemer, geven ze eerst niet thuis (3 keer gehoord dat we zouden worden teruggebeld en dan niks horen). Uiteindelijk sturen ze de tekening van een andere keuken(!).
    2) Ik vroeg telefonisch aan i-kook hoelaat de monteur zou komen en krijg 9 uur te horen. Aangezien wij er nog niet woonden, heb ik speciaal iemand geregeld die er zou zijn. Belde de monteur me boos op om half 8, vragen waar ik was....
    3) Monteur wil de barplank bevestigen. Ik vraag hen de barplaat op maat te zagen en krijg te horen dat dat niet kan. Dat had i-Kook moeten doen. Maar Rachid gaf aan dat ze standaard 1 meter brede barplanken meegeven die de monteur dan op maat zaagt. Als ik Rachid daarmee confronteer zegt hij dat ik het verkeerd heb begrepen. En ik mocht weer lappen voor een nieuwe barplank op maat.
    4) Rachid wist bij de verkoop dat we een afzuigkap met filter nodig hadden. Maar die zat er niet bij. Hij wilde er wel een filter voor mij bestellen tegen meerkosten uiteraard. Bij het monteren hiervan kwam ik erachter dat hij de verkeerde filter heeft besteld voor mij.

    Conclusie: De keuken zelf is wel oke, maar Rachid heeft het toch meermaals verprutst.

    Sterke punten
    mooie keuken

    Zwakke punten
    slechte service
    niet eerlijke verkoper (Rachid)

    Door Leon op 17 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.

  • Zomer 2017 hebben wij een keuken (lage kasten, hoge kasten en een spoeleiland) gekocht bij de Keuken Kampioen te Tiel. Helaas hadden ze de keuken niet in de door ons gewenste kleur staan en daarom hebben we onze keuze gebaseerd op een enkel frontje wat ze daar hadden staan. Na een prijsonderhandeling (erg dwingende houding van de verkoper, maar goed de prijs werd voor ons acceptabel) en specifiek gevraagd te hebben of de keuken geleverd zou worden zoals het getoonde frontje, hebben we het koopcontract ondertekend.

    Eind oktober werd de keuken geleverd en begin november heb ik de keuken uitgepakt om te gaan plaatsen (plaatsen in eigen beheer). Direct bij het uitpakken valt op dat: a) de panelen voor het eiland, de zichtzijde van een van de hoge kasten, de plinten en de passtroken mat zijn ipvhet door ons bestelde hoogglans b) alle frontjes/deurtjes in meer en mindere mate krom zijn, c) de plankdragers ontbreken. Direct, nog binnen de tijd om te reclameren, maken we hier melding van. Ons wordt verzocht om melding te doen bij het hoofdkantoor en dat doen we dan ook.

    Een periode van bijna drie weken volgt waarin we meermaals foto's moeten toesturen en achter de KK aan moeten bellen (want toezeggingen dat zij ons gaan bellen worden niet nagekomen) voordat wordt toegegeven dat het geleverde inderdaad niet is zoals aan ons verkocht. Er wordt toegezegd dat er hoogglanspanelen en nieuwe fronten geleverd zullen gaan worden.
    Ondanks de toezegging (alles telefonisch, niks via de mail) dat we gebeld gaan worden over een leverdatum horen we niks, dus eind december bellen we zelf maar weer eens en krijgen een leverdatum door 3e week januari. Echter worden we 4 dagen voor geplande datum gebeld dat de levering niet door zal gaan, nieuwe datum is nog niet bekend. Na meerdere telefoontjes van onze kant uit wordt er aangegeven dat de levering deels zal geschieden, panelen wel, deuren niet.
    Een paar dagen later mogen we de panelen dan ontvangen en constateren direct dat de kleur volledig afwijkend is van fronten en dat niet alle maatvoering juist is. Direct reclameren we weer en inschakeling van rechtsbijstand en een ingebrekestelling volgt.

    Om een te lang verhaal te voorkomen en om geen gedetailleerde weergave te hoeven doen van de volledige non-communicatieve en arrogante houding van de klanten 'service', het vervolg samengevat.

    Toegegeven wordt dat ze de panelen niet in de exacte zelfde hoogglans te kunnen leveren, we doen een concessie en accepteren de panelen/plinten/passtroken in mat. Deze ontvangen worden deels opnieuw geleverd ('oude' panelen waren deels gebruikt voor tijdelijke plaatsing van de keuken).
    Eind feb., de nieuwe fronten worden geleverd, de kleur wijkt af van de eerdere fronten en de afwerking lijkt wel een lachspiegel ipv strak hoogglans. weer reclameren we en moeten ze eerst in conclave met de leverancier voordat ze toegeven dat het fout is.
    Deze week (begin april) worden opnieuw fronten geleverd en wederom constateren we een kleurverschil en een brakke afwerking. Wederom reclameren we en wederom non-reactie/communicatie vanuit KK.

    Ongeveer 6 maanden en 4 leveringen verder en we hebben dus nog steeds geen keuken geleverd gekregen zoals we overeengekomen met KK (zelfs ondanks dat we al concessies hebben gedaan).

    We hebben het vandaag uit handen gegeven aan de advocaat van de rechtsbijstand en zijn heel benieuwd hoe dit in vredesnaam ooit opgelost gaat worden.

    Het is in ieder geval voor ons duidelijk dat we NOOIT meer een aankoop doen bij de Keuken Kampioen / Mandemakers Groep en zullen dat ook een ieder afraden.

    Sterke punten
    nvt

    Zwakke punten
    Maximaal incompetent en een volledig non-communicatieve en arrogante klanten 'service'.

    Door Joris op 6 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.