Reviews van deze auteur

Trauma

Review over Keukenstunter

Hierbij onze ervaringen m.b.t. de Keukenstunter in Son.

Vroeg in het jaar 2020 wilden we een nieuwe keuken.
Na vele recensies gelezen te hebben, bleven er 3 bedrijven over.
De doorslag gaf de Keukenstunter, vanwege een uniek uiterlijk van een bepaalde keuken.
De recensies waren behoorlijk goed, dus wat kon er mis gaan?
Nou, letterlijk alles.

De planning was dat de keuken in de week van hemelvaart geplaatst zou worden.
Helaas gooide Corona roet in het eten, en het zou 6 weken later worden.
De keuken hebben we expliciet door de Keukenstunter in laten meten, om fouten te voorkomen.
Op 29 juni zou eindelijk de keuken geplaatst worden.
In het weekend hebben we de oude keuken verwijderd, en de boel gereinigd.
Ik had 2 dagen vrij genomen om bij de plaatsing te zijn.

Door een verkeerde planning kwam de keuken tegelijkertijd aan met de keukenmonteurs.
Na uitpakken van de spullen ging het al snel mis.
Het begon met een ontbrekend noodblad, omdat er uiteindelijk een keramisch blad komt.
Meneer, die aansluiting van de Perilex zit verkeerd, daar komt een kast voor.
Hebt u geen aansluitplan gekregen?
Nee, die heb ik inderdaad niet gekregen, maar de monteurs wel.
Ik heb dus niets voor kunnen bereiden.
Nou, als u de Perilex er even uitkapt, leggen we die op de grond, en kunnen we plaatsen.
Snel een hamer en beitel, en voor het eerst in mijn leven sloeg ik door de waterleiding.

Meneer, uw vloer loopt niet ver genoeg onder de keuken, dus kunnen we niet plaatsen.
En als u toch moet aanpassen, leg dan ook de afvoer wat strakker tegen de muur.
Oww, uw vensterbank moet ook 4cm lager, anders kan het keramische blad niet geplaatst worden.
Er was ook nog een tip om de afzuigbuis van 100mm naar 125mm te vergroten, omdat het efficiënter was.
Daarvoor zou ik zowel in de keuken als bijkeuken moeten slopen, en een nieuwe dakdoorvoer moeten plaatsen.
Ondertussen was ik door de paniek al over mijn kookpunt heen.
De monteurs hadden nog snel contact opgenomen met een collega, die op vrijdag kon plaatsen.
Ik heb maar snel enkele dagen extra vrij genomen vanwege de aanpassingen.

De waterleiding werd dezelfde dag nog gerepareerd, wat me een € 150,- kostte.
Daarna de Perilex laten verleggen door een monteur.
De vloer heb ik dieper door laten lopen, en de vensterbank weg gehakt.
Vrijdags zou dan de 2e ploeg komen.
Eerst zou de keuken geplaatst worden, waarna pas een mal gemaakt kon worden voor het keramische blad.

D-day vrijdag en de monteurs waren netjes op tijd.
Uiterst aardige mensen, maar volgens mij hadden ze aan de speed gezeten.
Volgens mijn mening lag het tempo te hoog om kwalitatief werk te leveren, en dat bleek ook.
Een hele hoge ladenkast werd verder uitgepakt, en daar ging het al mis.
De hoge deur uit 2 delen schoot uit de vingers van de monteur.
Het resultaat was, dat beide delen ernstig beschadigd zijn, en vervangen moeten worden.
Bij de aankoop hadden wij die kast besteld met 6 laden, die naar eigen inzicht gemonteerd zouden worden.
Nu waren er 4 laden al gemonteerd en 2 legplanken.

Het razende tempo ging verder tot uiteindelijk het noodblad geplaatst moest worden.
Helaas was dit niet aanwezig, en de monteurs zijn naar de Keukenstunter gereden, waar ook geen noodblad was.
Slechts een wasbak hebben ze kunnen regelen.
Uiteindelijk hebben ze een blad bij een bouwmarkt gekocht, want de afspraak was dat ik s'avonds weer kon koken.
Ondertussen zouden de bovenkastjes geplaatst worden inclusief de afzuiging.
Wat blijkt, het laatste kastje boven het aanrecht is 40cm breed i.p.v. 30cm.
Hierdoor zou het kastje 10 cm buiten mijn raam steken, en word dus niet gemonteerd.

Het blad is uiteindelijk gemonteerd.
Het bovenkastje voor de afzuiging werd naar mijn mening behoorlijk lomp gezaagd, ondanks dat je er weinig van ziet.
In het kastje zou de flexibele slang weg gewerkt worden.
Dit is niet gebeurd, en je kijkt dus tegen de slang aan.
Ook zou er ruimte zijn voor een kruidenrek, voor de afzuiging.
Helaas, daar was geen plaats voor.
Er is een verloop van 125mm naar 100mm geplaatst om de slang aan te sluiten.
De maten voor het keramische blad werden genomen, met de mededeling dat dit ook moest gebeuren voor de keramische achterwand.
En dat kon pas nadat het blad is geplaatst.

Om 14:00uur waren de heren klaar om weekend te gaan vieren.
Wij hadden een incomplete keuken, maar konden na een week in ieder geval weer koken.
De dinsdag erna zijn we ons beklag gaan doen bij de Keukenstunter.
De opsomming van problemen werden ingevoerd, en er zouden nieuwe spullen besteld worden.
Het komt 100% in orde, en ik zorg dat u weer kunt lachen.
Wij bellen u volgende week terug!

Weer een week later, en gevraagd of de telefoon stuk was, omdat er niet gebeld is.
Oww, Marc heeft vakantie.
Dan word je dan uiterst vriendelijk te woord gestaan door zaakvoerder Rick, maar zonder enige empathie.
Er kan altijd "wat" misgaan meneer.
Dan blijkt dat Marc ook niet alles heeft bij besteld, en word weer aangepast.
Helaas zit er nu wel de vakantie tussen meneer, maar we maken een nieuwe planning.

Na diverse weken stilte, maar weer eens naar de Keukenstunter gereden.
Alsof er niks aan de hand is, krijg je uiteindelijk te horen, dat de spullen in week 37 geleverd worden.
In week 38 zou er een nieuwe plannig gemaakt worden voor montage.
Nu zitten we in week 40 en woensdag 30 september.
We gaan maar weer eens naar de Keukenstunter verhaal halen.
Kwam u voor de keukenservice?
Welke service?

En wanneer mogen we nu een complete keuken verwachten?
Nou, morgen maken we een planning met de monteur, zodat het volgende week gemonteerd word.
Begrijpen jullie dat we al lang over het punt van irritatie zijn?
Ja, maar u had ook kunnen bellen.
Klopt, maar dat hadden jullie ook kunnen doen, en ik ben degene waaraan service verleend moet worden.
worden we nu wel op de hoogte gebracht na morgen?
Jazeker, we prikken een dag voor volgende week(41).
Ongelooflijk dat je na een wurgcontact met volledige betaling, dergelijke "service" mag verwachten.

We tellen vrijdag 2 oktober en mijn telefoon gaat.
Ze komen de spullen brengen, om die maandag 5 oktober te monteren.
s'Avonds controleer ik wat ze gebracht hebben.
En je raad het al, er is weer wat mis.
De grote deur van de voorraadkast zit er niet bij.
Het blad stond buiten onder de overkapping, maar toch in een vochtige omgeving.
Die kon volgens hun niet naar binnen, omdat ze een draai niet konden maken.
Gezien de multiplex plaat onder de keramiek, wilde ik het blad naar binnen.

Samen met mijn vrouw lukte dat makkelijk, dus weer een staaltje gemakzucht.
De maandag 5 oktober brak aan, en de monteurs staan op tijd voor de deur.
Spullen worden uitgepakt, en er bleken al vulstukken voor de laden van de voorraadkast te ontbreken.
Bij het goed ingepakte keramische blad zat een tekening van de maten en uitvoering.
Deze worden nagemeten en er klopt weer weinig van.
Op verschillende plaatsen zijn kieren die groter zijn dan 1cm.
Ik dacht wel, dat dit door de vorige monteur goed was ingemeten.

Dit nieuwe blad is toch geplaatst om 100% zekerheid te hebben van de afwijkingen.
Voor het oog lijkt het in ieder geval op iets wat in de toekomst opgelost zal worden.
Het smalle kastje is opgehangen en het is in ieder geval een soort van geheel.
Een monteur heeft nette kapjes gemaakt om de afvoerslang van de afzuigkap.
De koof boven de kastjes is er ook zeer netjes op gemaakt.
Wat een verschil in vakmanschap lieten deze mensen zien(Cees en Nico).
De monteurs hebben het advies gegeven om de leverancier van het blad, dit zelf in te laten meten.
Om 2 vliegen in 1 klap te vangen, kan dan ook gelijk de achterwand ingemeten worden.

We tekenen een maand later en op 9 november gaat de telefoon.
Of de bladen leverancier het blad en de achterwand in kan komen meten.
Natuurlijk kan dat.
De aanvraag voor het inmeten had ie pas op 2-11-2020 gekregen.
Men heeft dus een maand zitten wachten om die opdracht te geven.
De man verbaasd zich over het broddelwerk, en gaat aan het meten.
Al onze wensen meegenomen en hij gaat zijn best doen om dit jaar nog te leveren.
Over de deur van de voorraadkast, en de vulstukken van de laden, hebben we nog niks gehoord.
Weer tijd voor een bezoekje vrees ik.

Maandag 14-12-2020
Er gaat ook wel eens wat goed.
Vandaag kwam het nieuwe blad met achterwand, en hoe ongelooflijk ook, het past als een handschoen.
Deze heren, een keukenmonteur en de monteur van de bladen fabriek, hebben perfect werk geleverd.
Helaas nog geen nieuwe deur en vulstukken voor de laden.
Ondertussen is er een nieuwe eigenaar, die alles recht moet breien wat zijn voorganger verpest heeft.

Maandag 21-12-2020
Men komt weer wat spullen brengen, en die worden dinsdag 22-12-2020 gemonteerd.
Zou het dan eindelijk goedkomen?
Nou nee, er lijkt een vulstuk voor een lade te ontbreken.
Dinsdag volgens afspraak, komt er een monteur langs.
Er is in ieder geval een complete deur en een complete lade.
Dezen worden netjes netjes gemonteerd, en het is geen hall of shame meer.
De keuken mag nu gezien worden, en er is wat vertrouwen dat het met de laatste lade ook wel goed komt.
Er schijnt ook iets niet goed te weren met de timer van de kookplaat, maar dat is niet echt cruciaal op dit moment.
De nieuwe eigenaar heeft de zware taak er weer een fatsoenlijk keukenbedrijf van te maken.

Zaterdag 06-02-2021
Het onderdeel voor de laatste lade is donderdag geleverd.
De monteurs waren voor vandaag geregeld, en netjes op tijd.
Tot nu toe niks dan lof voor de nieuwe eigenaar, die de ondankbare taak heeft andermans rommel op te ruimen.
Vandaag kon dan eindelijk de laatste lade in de voorraadkast gemaakt worden, en de keuken is klaar..
Na dik 7 maanden blijft het trauma echter.

Sterke punten
Nieuwe eigenaar!
Mooie keukens

Zwakke punten
Matig montageteam
Slechte afspraken

reacties: