Nieuwenhuis Keukens

Nieuwenhuis Keukens: dé keukenspecialist van het noorden. Nieuwenhuis Keukens is al 40 jaar lang de keukenspecialist van Noord-Nederland. Bezoek onze showrooms in Groningen, Heerenveen, Assen, Deventer en Meppel!

Nieuwenhuis Keukens Reviews

    ontevreden over nieuwe keukenkastdeuren

    Op 16 augustus 2021 is bij ons een nieuwe keuken geplaatst door Nieuwenhuis keukens te Meppel.
    We zijn ontevreden over de nieuwe kastdeuren.
    Het merendeel van de deurtjes heeft namelijk veel en grote nerven van soms 6 millimeter breed. Er zitten splinters aan, zodat schoonmaken niet mogelijk is en de deurtjes onveilig zijn.
    Op het proefdeurtje, op basis waarvan wij onze keuze gemaakt hebben, was dit allemaal niet te zien.
    Het is niet de kwaliteit eikenfineer die je zou verwachten op keukenkastjes. Dit zijn niet de deurtjes die we hebben uitgezocht.
    We hebben bij Nieuwenhuis Keukens te Meppel aangegeven dat we niet tevreden zijn. We zijn naar de showroom geweest, daar werd gezegd dat we via de klantenservice een klacht moesten indienen. Dat hebben we gedaan, met foto's van de kastdeurtjes erbij. Er zijn daarna diverse telefoontjes gepleegd, er is gemaild. De klacht is uiteindelijk doorgezet naar de commercieel directeur; we moesten het maar oplossen met de showroom. Van de diverse medewerkers kregen we steeds hetzelfde te horen: `het is een houtproduct: dan kun je dit verwachten, wij kunnen er niets aan doen, wij hebben geleverd, nieuwe kastdeurtjes bestellen heeft geen zin want die kunnen weer hetzelfde zijn. `
    Op ons verzoek is vervolgens een medewerker is bij ons thuis geweest. Die zou daarna contact met ons opnemen; dit gebeurde niet. Toen zelf weer gebeld. We moesten zelf maar een timmerman of houtbewerker inschakelen om te vragen wat er aan gedaan kan worden.
    Toen waren we er klaar mee en hebben op 5 oktober een klacht ingediend via de website KLACHT.nl
    Nog dezelfde dag werden we teruggebeld door Nieuwenhuis Keukens. Er zou (weer) iemand langskomen ter beoordeling, let wel pas op 1 november! Gevraagd of dit niet eerder kan, maar dat kan blijkbaar niet.
    We zijn erg ontevreden over de hele gang van zaken en de klacht is nog steeds niet verholpen.
    We willen graag geleverd krijgen waar we voor gekozen en betaald hebben; nieuwe deurtjes van dezelfde kwaliteit als het proefdeurtje, dus zonder splinters en met glad oppervlak.

    Zwakke punten
    Geven niet thuis bij klachten

    Barst in composieten werkblad

    9 februari 2021: 2,5 na de montage van de keuken (augustus 2018) klinkt er tijdens het koken op een elektrische kookplaat een harde knal, wat blijkt, in het composieten werkblad is een barst ontstaan. Deze barst komt vanonder de kookplaat uit en loopt pakweg 20cm verder midden over het werkblad. Wij hebben natuurlijk gelijk contact gezocht met Nieuwehuis Keukens en een paar weken (26 februari) later stond er een monteur op de stoep.
    Zijn conclusie was dat dit te lijmen viel en hij ging aan het werk. Er werd een extra ondersteuningsbalk onder de scheur geplaatst, lijm werd verspreid en middels klemmen werd het aanrechtblad gelijk getrokken. Met de klem erop was de barst indien nauwelijks zichtbaar, en veel minder goed voelbaar. De monteur vertrok, nam uiteraard de klem mee, met de opmerking dat wij maar eens moesten kijken wat we hiervan vonden.
    Dezelfde avond was de barst alweer terug, de lijm had niet gehouden. Wij weer terug bellen naar Nieuwenhuis Keukens, nu kwam de leverancier van het werkblad langs, Topline. Deze monteur (29 maart) heeft niks anders gedaan dan met een waterpas controleren of de keuken wel waterpas stond en ging vervolgens weer weg zonder een conclusie te trekken. Ook heeft hij niet onder het werkblad gekeken of de constructie wel goed was. Zijn reactie op dat ik aangaf dat een monteur van Nieuwenhuis Keukens een lijmpoging had ondernomen was een stille lach en de opmerking dat composiet lijmen niet te doen was.
    Wij zouden via Nieuwenhuis wel horen hoe of wat. Na wat belletjes kwam er nu een Teamleider langs (bleek dezelfde man te zijn als de eerste monteur) en deze teamleader kon gelijk beslissen op locatie of we een nieuw werkblad zouden krijgen (12 mei). De beste man kwam binnen en wilde weer gaan repareren. Toen ik aangaf dat een reparatie al gebeurd was en niet geholpen had, plus dat de monteur van Topline aangaf dat een composieten werkblad niet te lijmen viel vroeg hij wat ik wel wilde. Ik gaf aan dat ik via Nieuwenhuis te horen had gekregen dat hij zou beslissen of we een nieuw werkblad zouden krijgen; daar wist hij niks van. Hij ging wat belletjes plegen. Het resultaat was dat hij niet genoeg informatie had, nog moest overleggen met Topline en we zouden die dag, anders uiterlijk eind van de week meer horen.
    Na 2 weken niks gehoord te hebben ik nog maar eens bellen; er bleek een coulante offerte in de maak te zijn. 3000 euro voor een nieuw werkblad. Daar komt bij dat ik niet weet op dit een coulante prijs is, want ik weet alleen de totaalprijs van de keuken, niet wat het werkblad destijds gekost heeft.
    Alle opmerkingen die gebracht heb mbt de algemene voorwaardes van zowel Nieuwenhuis als Topline werd niet op gereageerd, mijn opmerking dat de barst ontstaan is tijdens het koken? Geen reactie. Het moet en zal een fout van onze kant zijn (druk op het werkblad van boven uitgeoefend).
    Geen enkele andere redenering en feit die ik aanbracht wordt naar geluisterd.
    - thermo shock
    - barst ontstaat tijdens het keuken
    - NEN voorwaarde dat een werkblad plus montage aan 10x 100kg druk moet voldoen
    - het feit dat de monteur in zijn verslag zegt dat de barst zou KUNNEN zijn ontstaan door druk, nergens staat bevestigd in hun verslagen dat het IS ontstaan door druk.
    - De algemene voorwaardes van Nieuwenhuis waarin staat dat de verwachte levensduur geldt als garantie termijn, en een werkblad heeft een grotere verwachte levensduur dan 2,5 jaar.
    - De algemene voorwaardes van Topline waarin staat dat op product van hun 5 jaar garantie zit.
    Al dit wordt aan de kant geschoven onder het nom van “dit is niet ons standpunt”. Maar hun standpunt beargumenteren lukt ze niet. We lopen gewoon tegen een stenen muur op, ze houden vol totdat wij opgeven en zij de vervanging niet hoeven te betalen.

    Sterke punten
    Verkopen

    Zwakke punten
    Naleven van hun voorwaardes.

    Niet doen!!!!

    Een keuken verkopen kunnen ze erg goed. Zodra de handtekening is gezet gaat het al snel bergafwaarts waarna de nazorg als de keuken staat er vrijwel niet lijkt te zijn. Beloven veel maar er gebeurt niets. Wij krijgen erg veel positieve reacties over onze siematic keuken met de vraag waar we deze gekocht hebben. allen raden wij af een keuken te kopen bij nieuwenhuis keukens. Echt veel te veel problemen gehad met ze.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Communicatie, nazorg, klachten afhandeling, ga zo maar door.

    Slechte service en installatie.

    In 2019 hadden we een keuken gekocht en de keuken was geplaatst op 24-05-2019. Tot op heden, hebben ze een aantal punten nog niet voldoende gerepareerd. De monteurs zijn 6 keer geweest, maar zonder succes. De laatste keer dat ze kwamen (1 september) hebben ze de vaatwasser stuk gemaakt, hier kwamen we achter toen ze al weg waren. Van alle minpunten aan onze keuken, hadden we foto\\\\\\\'s gemaakt als bewijs en die gestuurd per mail naar hen, de bewijzen hebben we nog steeds. Na onze klachten over de keuken, kwamen verschillende monteurs het \\\\\\\\\\\\\\\"repareren\\\\\\\\\\\\\\\", zonder succes. Elke keer maakten ze beloftes en waren die niet nagekomen, keer op keer. De monteurs hadden contact opgenomen met het hoofdkantoor, die ons zouden terugbellen, maar daar is niks van gekomen. Het enige wat ze met succes hebben gedaan: onze vaatwasser stuk gemaakt. Ze hebben ook niks goed afgewerkt: schroefjes zaten buiten de planken, planken waren kapot en over elkaar heen getimmerd. De la sluit niet goed. Het plankje tussen de combi en koelkast, zit niet goed vast, die kun je gewoon heen en weer bewegen. Al met al: we hebben enorm veel spijt dat we bij dit bedrijf een keuken hebben gekocht, zeer prijzig ook.

    Sterke punten
    Naar onze mening en ervaring, bestaan er geen sterke punten.

    Zwakke punten
    slechte service, installatie en communicatie.

    Slechte service en installatie.

    In 2019 hadden we een keuken gekocht en de keuken was geplaatst op 24-05-2019. Tot op heden, hebben ze een aantal punten nog niet voldoende gerepareerd. De monteurs zijn 6 keer geweest, maar zonder succes. De laatste keer dat ze kwamen (1 september) hebben ze de vaatwasser stuk gemaakt, hier kwamen we achter toen ze al weg waren. Van alle minpunten aan onze keuken, hadden we foto's gemaakt als bewijs en die gestuurd per mail naar hen, de bewijzen hebben we nog steeds. Na onze klachten over de keuken, kwamen verschillende monteurs het \\\"repareren\\\", zonder succes. Elke keer maakten ze beloftes en waren die niet nagekomen, keer op keer. De monteurs hadden contact opgenomen met het hoofdkantoor, die ons zouden terugbellen, maar daar is niks van gekomen. Het enige wat ze met succes hebben gedaan: onze vaatwasser stuk gemaakt. Ze hebben ook niks goed afgewerkt: schroefjes zaten buiten de planken, planken waren kapot en over elkaar heen getimmerd. De la sluit niet goed. Het plankje tussen de combi en koelkast, zit niet goed vast, die kun je gewoon heen en weer bewegen. Al met al: we hebben enorm veel spijt dat we bij dit bedrijf een keuken hebben gekocht, zeer prijzig ook.

    Sterke punten
    Naar onze mening en ervaring, bestaan er geen sterke punten.

    Zwakke punten
    slechte service, installatie en communicatie.

Bezoek Nieuwenhuis Keukens

Schrijf een review